Chas Academy får två utbildningar beviljade av MYH

MYH godkände två av de YH-utbildningar Chas Academy ansökt om att få starta i höst – den nya utbildningen Interaktionsdesign och kravhanterare samt den sedan 1,5 år pågående utbildningen Fullstack webbutvecklare.

– Jag är oerhört glad att vi fick just de här utbildningarna beviljade och stolt över skolan och eleverna, säger Axel Olsson, vd och rektor för Chas Academy.

YH-skolan Chas Academy i Hägersten startades av IT-konsultbolaget Chas Visual Management AB med ambitionen att erbjuda den bästa YH-utbildningen inom IT med flest lärarledda timmar.

– Bristen på webbutvecklare gjorde att vi tänkte till kring om Chas kunde bidra till att få fram mer IT-kompetens. Då slog det oss att vi som en av de främsta aktörerna inom avancerad webbutveckling borde ha alla förutsättningar för att kunna skapa den utbildning vi önskar att de vi rekryterar hade gått, berättar Charlie Hansson, vd för Chas och grundare av Chas och Chas Academy.

Hösten 2017 startade första omgången av den 2-åriga utbildningen Fullstack Webbutvecklare vars elever examineras i vår. I höstas började utbildningens andra omgång.

Våren 2018 utsågs Charlie Hansson till Årets Entreprenör i Europa av European Business Awards bland annat för det entreprenöriella initiativet att starta YH-utbildning.

Chas media tool kit: http://chas.se/press

Contact:          Charlie Hansson, VD och grundare, Chas

+46 8 744 55 49