Chas startar Chas Academy – YH-utbildning i Stockholm

chas-academy-emblem

Chas arrangerar från och med hösten 2017 den två år långa YH-utbildningen Fullstack webbutvecklare (PHP och frontend) i Stockholm.

– Chas Academy kommer att ha fler lärarledda timmar och alla lärare kommer från näringslivet och vet hur webb-programmering fungerar. Skall du bli webbutvecklare – då är det denna utbildning du skall gå, säger Charlie Hansson, vd och grundare, Chas.

Chas har engagerat sig aktivt i utbildningsområdet inom IT sedan företaget grundades. Bland annat genom att tillhandahålla lärare för flertalet YH-utbildningar inom IT och webbutveckling i Stockholm och sitta med i flera lednings- och intressegrupper.

– IT-branschen utvecklas extremt snabbt och utbildningsvärlden har inte riktigt hunnit med. Det utbildas för få webbutvecklare. Så det känns naturligt och nödvändigt för oss att starta Chas Academy och erbjuda en egen utbildning inom webbutveckling. Vi som it-företag kan såklart skapa utbildningar som verkligen möter upp branschens behov och det borde göra det intressant för fler företag att göra som vi. Det känns som en naturlig utveckling att vi företag som kan IT också får försöka hjälpa till att skapa morgondagens IT-kompetens, säger Charlie Hansson.

Charlie Hansson säger Chas skapat precis den utbildning han själv velat gå när han var yngre.

– En utbildning som tar upp alla aspekterna i att kunna bygga ett komplett webbsystem både vad gäller backend och frontend. Undervisning av professionella webbutvecklare som arbetat i några av de mest spännande webbsystemen på marknaden. Med fler lärarledda timmar och Chas företagskultur och värderingar i grunden så är jag övertygad om att detta är en utbildning som skapar morgondagens IT-proffs.

– Fullstack webbutvecklare (PHP och frontend) är en två år lång CSN-berättigad YH-utbildning. Mer information om utbildningen kommer att publiceras på Chas Academys hemsida, där också logotypen finns.